نحوه استفاده از قالب بندی شرطی در اکسل

نرم افزار اکسل، مملو از ابزارهای قدرتمندی است که توسط آنها می‌توانید کارهای بسیار جذاب و شگفت انگیزی را انجام دهید. یکی از این ابزارها، Conditional Formatting است که طی نسخه‌های اخیر اکسل تغییرات زیادی کرده و براحتی و تنها با چند کلیک، امکانات بسیار جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. استفاده از این ابزار را به کلیه افرادی که با انواع داده سروکار دارند، توصیه می‌کنم، چرا که با استفاده از آن می‌توانید بدون اینکه در بین سلول‌ها جستجو کنید، آنهایی که مطابق با معیارهای شما هستند را مشخص کنید و این بسیار جذاب است. در این دوره آموزشی، شما به طور کامل و از صفر تا صد با این ابزار قدرتمند اکسل آشنا خواهید شد.
تعداد جلسات :

8 جلسه

تعداد دانشجویان :
ویدیو معرفی
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
رايگان

این دوره آموزشی تمام ویژگی‌های اصلی قالب بندی شرطی اکسل را همراه با مثال توضیح می‌دهد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه قالب بندی شرطی را در هر نسخه‌ای از اکسل انجام دهید، قوانین از پیش تعیین شده را به طور موثر استفاده کنید یا موارد جدید ایجاد کنید، قالب بندی را ویرایش، کپی یا حذف کنید.

قالب‌ بندی شرطی اکسل یک ویژگی واقعاً قدرتمند برای اعمال قالب‌های مختلف برای داده‌هایی است که شرایط خاصی دارند. این ابزار به شما کمک می‌کند مهمترین داده‌ها را در سطح شیت‌های خود متمایز کنید و تغییرات مقادیری که در سلول‌ها قرار گرفته‌اند را با یک نگاه، سریعا مشخص کنید.

قالب بندی شرطی ابزاری برای تجسم داده‌ها در نرم افزارهای صفحه گسترده مانند اکسل است. از این ابزار برای برجسته کردن، تأکید و تمایز با استفاده از رنگ‌ها یا سایر المان‌ها (مانند آیکن) در سلول‌ها یا محدوده‌های مورد نظر استفاده می‌کنیم. این ابزار دارای ابعاد وسیعی است که در این دوره به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و شما پس از اتمام این دوره آموزشی تسلط کافی بر روی تمام نکات آن خواهید داشت.

بسیاری از کاربران، به ویژه مبتدیان، این ابزار را پیچیده و مبهم می‌دانند. اما در واقع، استفاده از قالب بندی شرطی در اکسل بسیار ساده و آسان است، و پس از به پایان رساندن این دوره آموزشی، در عرض چند دقیقه از این موضوع مطمئن خواهید شد.

برای این آموزش یک فایل مثال آماده شده که می‌توانید ابتدا آن را دانلود کرده و سپس همراه با من ، مراحل درس را در آن پیاده سازی کنید. در این دوره ، ابتدا مهارت‌های ضروری را یاد خواهید گرفت. در قسمت‌های بعدی آموزش در مورد اینکه چگونه از فرمول‌ها در قالب بندی شرطی اکسل استفاده کنید مطالبی ارائه شده که همراه با مثال‌ می‌باشد.

 

فایل مثال را از اینجا دانلود کنید.

 

قطعا از این آموزش بهره لازم را خواهید برد.

::: دوره‌های مفید دیگر :::
مجید شهیدی