استفاده از توابع متنی در اکسل

تعداد کل توابع متنی اکسل ، 23 مورد است که در گروه Function Library از بخش Formulas در ریبون اکسل قابل دسترس است. این توابع در منوی Text از این بخش قرار دارند و شما برای دسترسی به همه آنها می‌توانید از طریق دستور Insert Function (گزینه انتهایی منوی Text) اقدام کنید. توابع متنی، توابعی هستند که ورودی آنها یا خروجی یا هر دو مورد آن، از نوع متن می‌باشد. شما با استفاده از این توابع می‌توانید کارهای شگفت انگیزی در اکسل انجام دهید.
تعداد جلسات :

3 جلسه

تعداد دانشجویان :

16

ویدیو معرفی
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
رايگان

به لطف خدا دوره جالب و کاربردی استفاده از توابع متنی آماده شد.

اگر چه مشهور بودن اکسل بیشتر به دلیل توانایی آن در خلاصه سازی اعداد است، با این وجود می‌توانید کارهای متنوعی با متن در اکسل انجام دهید. همان طور که می‌دانید می‌توان مواردی مانند عناوین سطرها و ستون‌ها، نام و آدرس مشتری، کد کالاها و تقریبا هر چیزی را به صورت متنی وارد اکسل نمود. علاوه بر این (همان طور که انتظار دارید)، می‌توانید از فرمول‌ها برای دستکاری متن موجود در سلول‌ها استفاده کنید.

در این دوره نمونه‌های بسیاری از فرمول‌ها را خواهید دید که از توابع متنوعی برای دستکاری متن استفاده می‌کنند. برخی از این فرمول‌ها کارهایی انجام می‌دهند که شاید تصور کنید انجام آنها غیر ممکن است. جداسازی بخش‌های مختلفی از یک متن، مقایسه رشته‌های متنی، قالب بندی متن در فرمول، ایجاد نمودار با استفاده از کاراکترهای متن، پاکسازی متن از کاراکترهای زائد و مواردی مانند اینها در این دوره همراه با مثال‌های کاربردی مورد بررسی قرار گرفته است.

شاید بتوان گفت که توابع متنی، به نوعی ساده‌ترین توابع اکسل هستند و پیچیدگی خاصی ندارند. به همین دلیل، اولین دوره کار با توابع اکسل را به این توابع اختصاص دادم. شما در این دوره از صفر تا صد نحوه کار کردن با توابع متنی را آموزش دیده و روش به کارگیری توابع مختلف برای کسب یک نتیجه جالب را فرا خواهید گرفت.

تفاوت این دوره با سایر دورهایی که تاکنون در سایت قرار گرفته این است که این دوره حاوی ویدئو می‌باشد و بخش‌هایی که حاوی مثال‌های کاربردی است به صورت عملی برای شما عزیزان نمایش یافته است.

قطعا نتایجی که از این دوره خواهید گرفت برای من هم جالب بوده و منتظر دریافت نظرات و نتایجی که از این دوره به دست آورده‌اید هستم.

 

یک کاربر حرفه‌ای اکسل، کسی است که به مرور ضمن یادگیری بخش‌های مختلف این نرم‌افزار، بتواند یافته‌ها و دانش خود را بهم آمیخته و بتواند نتایج جالبی را به دست آورد. اگر می‌خواهید کاربر حرفه‌ای اکسل شوید باید از بخش‌های مختلف این نرم‌افزار مثل ابزارها و دستورات به انضمام فرمول نویسی و استفاده از توابع همانند مواد اولیه غذایی که در اختیار سرآشپز قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا بتوانید هر بار غذایی جدید با رنگ و عطر و طعم جدید خلق کنید. اطمینان داشته باشید که همگان از دیدن نتایج کار شما هیجان زده خواهند شد.

یک سرآشپز حرفه‌ای با دانش آشپزی خود و استفاده از ابزارها و دستورات مختلف آشپزی و هر آنچه از این حرفه یاد گرفته به مرور تجارب جدیدی در راه خلق یک غذای جدید کسب می‌کند و شما هم به عنوان یک کاربر حرفه‌ای اکسل، باید به همین شیوه عمل کنید تا هر روز، بهتر از قبل بتوانید ابزارها، دستورات و فرمول‌های اکسل را به کار گیرید و نتایج شگفت انگیزی را برای خود و دیگران رقم بزنید.

قطعا در این مسیر، انجام تمرین‌های مختلف و ایجاد چالش‌های جدید می‌تواند شما را سریع‌تر به مقصد رسانده و مثل من، هر بار که در این نرم‌افزار کار جدیدی انجام می‌دهید، سپاسگزار خداوند بوده و از نتیجه کار خود لذت ببرید.

::: دوره‌های مفید دیگر :::
مجید شهیدی