ورود به دنیای فرمول نویسی

با توجه به اینکه نرم‌افزار اکسل، به عنوان یک نرم‌افزار استاندارد در زمینه تجزیه و تحلیل داده‌ها محسوب شده و یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها در حوزه‌های مالی، اقتصادی و مدیریتی شناخته می‌شود، تسلط در فرمول نویسی برای کاربرانی که تازه با این نرم‌افزار آشنا می‌شوند، بسیار مهم است. فرمول نویسی در اکسل بسیار ساده است. به طوری که می‌توان به همان صورتی که فرمول را به زبان می‌آوریم، در سلول‌های اکسل نیز وارد کرده و از نتایج آن شگفت زده شویم. بنابراین یادگیری اکسل بدون توجه به بحث فرمول نویسی، کار بیهوده‌ای است و شما با یادگیری فرمول نویسی است که می‌توانید به قدرت واقعی این نرم‌افزار دست پیدا کنید. شما با کمک فرمول‌ها می‌توانید کلیه محاسبات خود را به اکسل سپرده و شیت‌های هوشمند بسازید. همچنین می‌توانید ارتباط داده‌ها را بین شیت‌ها و فایل‌های مختلف اکسل برقرار کرده و به نوعی بین داده‌های خود یکپارچگی ایجاد کنید. امیدوارم از فرمول نویسی در اکسل لذت ببرید.
تعداد جلسات :

8 جلسه

تعداد دانشجویان :

25

ویدیو معرفی
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
رايگان

خوش آمدید به دوره جذاب «ورود به دنیای فرمول نویسی».

در این دوره شما از پایه با مباحث مربوط به فرمول نویسی آشنا خواهید شد. اگر مرحله به مرحله با آموزش‌های این دوره همراه باشید، پس از پایان آن براحتی می‌توانید هرگونه فرمولی را در اکسل پیاده کرده و از نتایج آن شگفت زده شده و لذت ببرید.

فرمول‌ها همان مواردی هستند که یک نرم‌افزار صفحه گسترده را مفید و کارا می‌کند. اگر فرمول‌ها نباشند، یک صفحه گسترده به سادگی یک نرم‌افزار واژه پرداز خواهد بود که از اطلاعات جدولی به خوبی پشتیبانی می‌کند.

شما از فرمول‌ها برای محاسبه نتایج داده‌هایی که در شیت خود ذخیره کرده‌اید استفاده می‌کنید. هنگامی که این داده‌ها تغییر می‌کنند، فرمول‌ها بدون هیچ گونه تلاشی از طرف شما، نتایج را بروزرسانی کرده و نمایش خواهند داد. برای ورود به دنیای فرمول نویسی در اکسل، ابتدا باید با اساس فرمول نویسی در اکسل آشنا شوید. سپس با نحوه نوشتن انواع فرمول‌ها و ویرایش آنها در اکسل و همچنین رفع خطاهای احتمالی که پس از نوشتن یک فرمول با آن مواجه می‌شوید، در قالب مثال‌های متعدد آشنا شده و پس از آن ساختار تابع و دسته بندی انواع توابع در اکسل به شما ارائه خواهد شد. در ادامه این مهارت را کسب خواهید کرد که با استفاده از توابع و فرمول نویسی، سرعت بیشتری را در اکسل تجربه کنید.

همچنین در این دوره، نحوه به کارگیری محدوده‌های نامگذاری شده در فرمول نویسی، انواع آدرس دهی در اکسل و فرمول نویسی در «جدول» را نیز فرا خواهید گرفت.

اگر در اکسل تازه کار هستید، توصیه می‌کنم قبل از شروع این دوره، دوره‌های مقدماتی اکسل شامل دوره مقدماتی اکسل ـ بخش اول ، بخش دوم و بخش سوم را حتما مطالعه کنید.

لطفا مرا از نظرات ارزشمند خود مطلع کنید.

فرمول نویسی در اکسل می‌تواند براحتی یک جمع ساده بین مقادیر دو سلول یا به پیچیدگی محاسبه مالیات به روش پلکانی یا حتی از آن پیچیده تر باشد. اما نکته مهم این است که با دنبال کردن مطالب این دوره و انجام تمرین‌ها و مثال‌های مطرح شده در آن، در فرمول نویسی تبحر لازم را به دست خواهید آورد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید در فرمول نویسی اکسل ماهر شوید این است که برای خودتان چالش ایجاد کرده و سپس برای آن چالش از طریق فرمول نویسی راه حل پیدا کنید. ممکن است در ابتدای راه، از نوشتن فرمول یا استفاده از فرمول، ترس داشته باشید، اما مطمئن باشید پس از چندین بار استفاده از فرمول‌های مختلف در اکسل و دیدن نتایج شگفت انگیز آن، این مسئله برای شما تبدیل به یک تفریح عالی شده و از فرمول نویسی لذت خواهید برد.

در این مسیر همراه شما هستم و به کلیه سوالات شما در زمینه فرمول نویسی در اکسل، از طریق راه‌های مختلفی که در سایت آمده پاسخگو خواهم بود.

راه‌های تماس :

صفحه تماس با ما

ایمیل : admin@eshahidi.com

شماره موبایل : 09139116361

::: دوره‌های مفید دیگر :::
مجید شهیدی