دوره مقدماتی اکسل – بخش اول

نرم‌افزار اکسل یک صفحه گسترده جذاب است که حدود 38 سال از عمر آن می‌گذرد. این نرم‌افزار برای مسائل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مواردی که می‌توان با اکسل انجام داد مباحث حسابداری ، محاسبه حقوق و دستمزد ، انبارداری ، تهیه گزارشات مدیریتی و از این قبیل امور می‌باشد. پس با من همراه باشید تا به مرور و با مطالعه دروس محتلف این بخش و مشاهده فایل‌های ویدئویی در این نرم‌افزار قدرتمند حرفه‌ای شوید.
تعداد جلسات :

20 جلسه

تعداد دانشجویان :

25

ویدیو معرفی
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
رايگان

اکسل بزرگترین نرم‌افزار صفحه گسترده در جهان است و بخشی از مجموعه مایکروسافت آفیس به حساب می‌آید. نرم‌افزارهای صفحه گسترده دیگری نیز وجود دارند، اما اکسل در بین آنها محبوب‌ترین بوده و چندین سال است که یک صفحه گسترده استاندارد می‌باشد.

دلیل عمده استقبال از اکسل این است که نرم‌افزاری همه کاره و بسیار متنوع است. درست است که اکسل محاسبات عددی را بسیار خوب انجام می‌دهد، اما اکسل برای موارد غیرعددی نیز بسیار مفید است. در اینجا به برخی موارد استفاده از این نرم‌افزار اشاره شده است :

  • تجزیه و تحلیل ارقام : بودجه بندی، طبقه بندی هزینه‌ها، تجزیه و تحلیل نتایج نظرسنجی و هر آنچه که در خصوص انجام تجزیه و تحلیل مسائل مالی باشد ؛
  • ترسیم نمودارها : نمودارهای مختلف با قابلیت سفارشی سازی بسیار بالا در اکسل قابل ترسیم است ؛
  • سازماندهی لیست‌ها : برای ذخیره سازی موثرتر لیست‌ها از ساختار سطری ـ ستونی استفاده می‌شود ؛
  • دستکاری متن : تمیزکاری و استانداردسازی داده‌های متنی در اکسل براحتی انجام پذیر است ؛
  • دسترسی به سایر داده‌ها : می‌توانید داده‌ها را از منابع دیگر وارد اکسل نمائید ؛
  • داشبوردهای گرافیکی : خلاصه سازی انبوهی از داده‌های مربوط به کسب و کار در یک قالب مختصر و مفید انجام می‌شود ؛
  • دیاگرام و اشکال هندسی متنوع : ایجاد دیاگرام و اشکال هندسی متنوع براحتی در اکسل انجام می‌شود ؛
  • خودکار سازی : بوسیله ماکروها می‌توانید کارهای پیچیده و خسته کننده را تنها با یک کلیک انجام دهید.

در این دوره قصد دارم شما را با مفاهیم ابتدایی اکسل آشنا کنم. پس با من ، مجید شهیدی ، همراه باشید.

امروزه با گسترش نرم‌افزارها و سامانه‌های مختلف در سطح دنیا، با تولید انبوهی از داده‌ها در هر لحظه مواجه هستیم که نیاز است این داده‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. یکی از نرم‌افزارهایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اکسل است که مباحث تجزیه و تحلیل داده‌ها را با ساده‌ترین حالت و با سرعت بالا و بسیار جذاب و شکیل انجام می‌دهد. شما با یادگیری این نرم‌افزار می‌توانید از تحلیل‌های ساده تا طراحی و پیاده سازی سامانه‌هایی مانند حقوق و دستمزد یا انبارداری را تهیه کنید. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید گزارشات مدیریتی مختلفی با قالب‌های گوناگون و جذاب طراحی و پیاده سازی کنید.

::: دوره‌های مفید دیگر :::
مجید شهیدی