دوره مقدماتی اکسل – بخش دوم

نرم‌افزار اکسل یک صفحه گسترده جذاب است که حدود 36 سال از عمر آن می‌گذرد. این نرم‌افزار برای مسائل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مواردی که می‌توان با اکسل انجام داد مباحث حسابداری ، محاسبه حقوق و دستمزد ، انبارداری ، تهیه گزارشات مدیریتی و از این قبیل امور می‌باشد. پس با من همراه باشید تا به مرور و با مطالعه دروس محتلف این بخش و مشاهده فایل‌های ویدئویی در این نرم‌افزار قدرتمند حرفه‌ای شوید.
تعداد جلسات :

12 جلسه

تعداد دانشجویان :

20

ویدیو معرفی
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
رايگان

نوع متداولی از فایل‌های صفحه گسترده حاوی اطلاعات ساختار یافته‌ای است که آن را به عنوان Table (از این پس به جای لفظ Table از عبارت «جدول» استفاده خواهیم کرد)، نیز می‌شناسیم. یک «جدول» محدوده‌ای مستطیل شکل از داده‌هاست که معمولا سطری حاوی عناوین مربوط به توضیح محتویات ستون‌ها دارد. این ابزار باعث ساده‌تر شدن بسیاری از کارهای اکسل خواهد شد ـ همچنین که محدوده نیز زیباتر به نظر می‌رسد. از همه مهم‌تر اینکه با وجود این ابزار برخی از اشتباهات رایج نیز انجام نخواهد شد.

در این فصل با مفاهیم اساسی «جدول» آشنا خواهید شد. از شما می‌خواهم به صورت عمیق و آزمایشی با کلیه دستورات مرتبط با «جدول» کار کنید. مطمئنا شگفت زده خواهید شد که می‌توانید با تنها چند کلیک ماوس، آنچه را که می‌خواهید انجام دهید.

قطعا داشتن اندک اطلاعاتی از حوزه پایگاه داده می‌تواند کمک شایانی در این زمینه باشد. برای ایجاد یک «جدول» باید ساختار پایگاه داده را در نظر داشته باشید تا مدیریت بهتری بر روی داده‌های خود داشته باشید.

همچنین در این دوره با مفهوم قالب بندی شیت آشنا خواهید شد. ابزارهای مربوط به قالب بندی و سبک‌های موجود در اکسل نیز در ادامه دوره معرفی شده است. در پایان دوره نیز با Themeهای اکسل آشنا خواهید شد.

در این دوره با مفاهیم جدیدی از اکسل آشنا خواهید شد که راه شما را برای حرفه‌ای شدن در اکسل هموارتر خواهد کرد. مفهوم Table در اکسل که شاید یکی از مهمترین پایه‌هایی است که هر کاربر اکسل باید به طور کامل با آن آشنا شده و تسلط کافی بر روی آن و سایر ابزارهای مرتبط با آن پیدا کند. قالب بندی شیت‌ها یکی دیگر از مفاهیم اساسی اکسل است و در این بخش به طور کامل با ابزارهای مرتبط با آن آشنا خواهید شد. در این بخش درک کلی از یک فایل اکسل پیدا خواهید کرد که به شما کمک می‌کند به طور کامل فایل‌های اکسل خود را مدیریت کنید. شاید یکی دیگر از مهمترین موضوعات در اکسل، موضوع چاپ باشد که با مرور فصل چاپ در اکسل، درک کاملی از این ابزار اکسل پیدا خواهید کرد.

::: دوره‌های مفید دیگر :::
مجید شهیدی