قیمت تمام شده در اکسل - سایت eshahidi.com

محاسبه قیمت تمام شده در اکسل

با درود خدمت کاربران گرامی

همواره یکی از دغدغه‌های حوزه تولید و فروش ، محاسبه قیمت تمام شده محصولات بوده و هست. اینکه هزینه واقعی کالای تولیدی توسط کارگاه شما چقدر است ، یکی از سوالات اساسی است. اینکه هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم تولید در کارگاه شما چقدر است ، یکی از سوالات همیشگی مسئول یک کسب و کار بوده و هست. اینکه قیمت فروش کالای تولیدی توسط کارگاه چقدر باید باشد که هم سودآور بوده و هم قابل رقابت در بازار باشد ، از دیگر سوالات مطرح در حوزه تولید است. 

در این میان ، برای محاسبه قیمت تمام شده کالا و سایر مواردی که در بالا اشاره شد ، دو نکته مهم مطرح است :

  1. شما به عنوان مسئول یک کسب و کار تا چه حد علاقمند به پیاده سازی بحث قیمت تمام شده در کارگاه خود هستند ؛
  2. آیا تخصص لازم یا کارشناس مرتبط با انجام چنین کاری را در اختیار دارید.

در صورتی که پاسخ شما به سوالات بالا آری باشد ، به شما تبریک میگویم. شما یک مدیر عالی در حوزه خود هستید و براحتی می‌توانید در بازار رقابت کنید. بنابراین نیازی به مطالعه ادامه این متن ندارید.

اگر پاسخ شما به سوالات بالا خیر است ، لطفا از مطالعه ادامه متن خودداری فرمائید.

اما ممکن است پاسخ شما به سوال اول آری و به سوال دوم خیر باشد. در این صورت حتما ادامه متن را تا آخر مطالعه و در صورت تمایل با من تماس حاصل فرمائید.

معمولا در کارگاه‌های تولیدی فردی که تبحر و تجربه لازم در خصوص محاسبات قیمت تمام شده را داشته باشد ، وجود ندارد که طبیعی است ، چرا که معمولا مسئول کسب و کار ، افرادی را به خدمت می‌گیرد که مرتبط با موضوع تولید هستند. بنابراین عدم وجود چنین فردی در حوزه کاری شما ، ایراد بزرگی به حساب نمی‌آید. اما اینکه به همین منوال ادامه داده و توانایی محاسبه قیمت تمام شده محصولات خود را در بازار نداشته باشید ، ایراد بزرگی محسوب می‌شود.

استفاده از تکنولوژی در حوزه‌های تولیدی برای تولید یک محصول به عنوان یک اصل پذیرفته شده و کارگاه‌هایی که از آخرین تکنولوژی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند، در بازار قدرت بیشتری دارند. اما امروزه کمتر کارگاهی را پیدا می‌کنید که از نرم‌افزارهایی مانند اکسل برای مدیریت کسب و کار خود استفاده کند.

ذکر این نکته ضروری است که محاسبه قیمت تمام شده در حوزه تولید بسیار ساده‌تر از حوزه‌های خدماتی است. بنابراین اگر شما صاحب یک کسب و کار در حوزه تولید هستید می‌توانید با استفاده از راهکار اکسل ، نیاز خود را در زمینه محاسبه قیمت تمام شده مرتفع کنید. کافی است با من در تماس باشید.

افراد یا کسب و کارهایی که از این طریق موفق به پیاده سازی سیستم قیمت تمام شده در اکسل شده‌اند را معرفی می‌کنم :

  • قیمت تمام شده یک پرس غذا برای رستوران
  • قیمت تمام شده تولید روفرشی
  • قیمت تمام شده مصنوعات چوبی
  • قیمت تمام شده یک مترمربع گلخانه
  • قیمت تمام شده تولید یک لوستر

 

در نظر داشته باشید که با طراحی و پیاده سازی چنین فایلی در اکسل ، علاوه بر اینکه می‌توانید بر اساس قیمت روز مواد اولیه ، قیمت تمام شده محصول یا کالای خود را به دست آورید ، از سایر مزایای آن نیز بهره خواهید برد. به عنوان مثال :

  • روند افزایش یا کاهش قیمت مواد اولیه یا خام در نمودار برای شما قابل دسترس و برنامه ریزی است ؛
  • حاشیه سود و همچنین سهم هزینه‌های پیش بینی نشده در اختیار شماست و می‌توانید به تفکیک کالا یا پروژه آن را تغییر دهید ؛
  • میزان مصرف دقیق مواد اولیه یا خام به تفکیک هر کالا یا پروژه قابل محاسبه و ردیابی است ؛
  • در صورت تغییر مقدار یا میزان مواد اولیه یا خام در هر کالا یا پروژه ، می‌توانید براحتی قیمت جدید را داشته باشید ؛
  • همواره می‌توانید لیستی از قطعات یا مواد اولیه برای تولید را از طریق این سیستم در اختیار واحد تولید قرار دهید.

 

البته مزایای دیگری نیز در انتظار شماست که از آن جمله می‌توان به طراحی یک داشبورد مدیریتی برای کنترل خط تولید ، میزان فروش ، میزان خرید مواد اولیه و … اشاره نمود.

 

برای مشاوره در این خصوص با شماره تلفن 09139116361 تماس بگیرید یا از طریق بخش تماس با من موضوع خود را اعلام تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *